ایران معاصر

منش امام خمینی

منش امام خمینی

امام، اولویّت ها را تشخیص داد و انتخاب و دنبال کرد. به نظر من، این اولویّت ها در درجه ى اوّل دو چیز بود. … : اول، منش امام خمینی در احیاى روح خودباورى و استقلال در مردم. … دومین چیزى که امام بر روى آن نهایت اهتمام را داشت، احیاى روح دینى و تقویت ایمان در مردم بود.

#عکس نوشته منش امام خمینی

 

دفاع از ملت فلسطین و ملت های مظلوم

ما به توفیق الهی، در کنار ملت فلسطین ایستادیم، در کنار ملت های انقلاب کرده ی مسلمان ایستادیم، در کنار مردم مظلوم بحرین ایستادیم، در کنار همه ی کسانی که در مواجه ی با آمریکا و صهیونیسم قرار دارند، ما ایستادیم و از آن ها دفاع می کنیم و در این مورد از هیچ کس و هیچ قدرتی ملاحظه نمی کنیم. دفاع از ملت فلسطین و ملت های مظلوم از مبانی نظام جمهوری اسلامی است.

#عکس نوشته دفاع از ملت فلسطین و ملت های مظلوم

 

 تبیین کار جهادی

کار جهادی یعنی از موانع عبور کردن، موانع کوچک را بزرگ ندیدن، آرمان ها را فراموش نکردن، جهت را فراموش نکردن، شوق به کار؛ این کار جهادی است ما هر جایی که به خدا تکیه کردیم، به نیروی مردم تکیه کردیم و حاضر به حرکت جهادی شدیم، پیروز شدیم.

#عکس نوشته تبیین کار جهادی

 

برکات و ثمرات جهاد

همه ى پیشرفت ها، همه ى تمدنسازی ها به برکت مجاهدتِ دائم شده است. مجاهدتِ دائم هم همه اش به معناى رنج کشیدن نیست. جهاد، شوق آفرین است. شادى و نشاط از برکات و ثمرات جهاد است جهاد مداوم که نیاز یک کشور و یک امت و یک تاریخ است نیاز همه است.

#عکس نوشته برکات و ثمرات جهاد

 

ویژگی جوانان

من اساساً در بین این خصوصیّات مهمّى که جوانان دارند، سه خصوصیّت را خیلى بارز می بینم، که اگر آنها مشخّص گردد، و اگر آنها به سمت درستى هدایت شود، به نظر می آید که می شود به این سؤال شما پاسخ داد. آن سه خصوصیّت عبارت است از: انرژى، امید، ابتکار. این ها برجسته ترین  ویژگی جوانان است.

#عکس نوشته ویژگی جوانان

 

نعمت جوانان

جمعیت جوان و بااستعداد ما، یک فرصت دیگر است. مایه ى تأسّف است که بعضیها از کثرت افراد جوان در کشور ما به عنوان یک نعمت یاد نمى کنند؛ درحالى که نعمت جوانان بزرگترین سرمایه است. این همه جوانِ تشنه ى کار و فعّالیت، چیز بسیار باارزشى است.
#عکس نوشته نعمت جوانان

 

تقویت تحلیل سیاسی

در خودتان بصیرت ایجاد کنید. قدرت تحلیل در خودتان ایجاد کنید؛ قدرتی که بتوانید از واقعیتهای جامعه یک جمع بندی ذهنی برای خودتان به وجود آورید و چیزی را بشناسید. این قدرت تحلیل خیلی مهمّ است. هر ضربه ای که در طول تاریخ ما مسلمانان خوردیم، از ضعف قدرت تحلیل بود.

#عکس نوشته تحلیل سیاسی

حرکت جهادی

جهاد عبارت است از تلاشى که در مقابل یک دشمنى انجام می گیرد؛ هر جور تلاشى جهاد نیست. جهاد عبارت است از آن تلاشى که در برابر یک چالش خصمانه از سوى طرف مقابل صورت میگیرد؛ این جهاد است.

#عکس نوشته حرکت جهادی

تقابل اسلام واستکبار

دو قطبىِ سرمایه دارى و کمونیزم که جنگ بر سر قدرت و ثروت بود، پایان یافت

و امروز دو قطبى میان مستضعفین جهان به رهبرى جنبش مسلمین با مستکبران به رهبرى آمریکا و ناتو و صهیونیزم است.

دو اردوگاه اصلى تشکیل شده است و اردوگاه سومى وجود ندارد.

#عکس نوشته تقابل اسلام و استکبار

هدف؛ ایجاد تمدن اسلامی است

ما در حال پیشرفت و سازندگی و در حال بنای یک تمدّن هستیم.

من این را می خواهم به شما بگویم:

مسأله ما این نیست که زندگی خودمان را نجات دهیم و گلیم خودمان را از آب بکشیم

مسأله این است که ملت ایران – همچنان که شأن اوست – در حال پدید آوردن یک تمدّن است.

#عکس نوشته هدف؛ ایجاد تمدن اسلامی است

شاید علاقه داشته باشید


قدرت اشرف

دسته بندی : پهلوی

میخوارگی

دسته بندی : پهلوی

دیدگاه ها