عمدهترین آن دلایل این موارد بود ضربههایی که بر سازمان، به ویژه در شهریور 50، وارد شد و روشی که مرکزیت پیش از ما (یعنی رضا رضایی) در پیش گرفته و سازمان را از تحرک بازداشته بود، از اندیشههای ایدهآلیستی و مذهبی ریشه میگرفت. ما نمیتوانستیم هم به اصول مارکسیستی چون دیالکتیک و ماتریالیسم تاریخی، معتقد باشیم و هم «وحی» و… را بپذیریم. این «دوالیسم» و «التقاط» باید شکسته میشد. مذهب دست و پای ما را بسته بود و به دلیل تکیهگاههای اخلاقی بیمورد و ایدهآلیستیاش جلوی تحرّک و دینامیسم تشکیلات را میگرفت
دانلود با لینک مستقیم
دیدگاه ها